Fællesskab og trivsel har den største betydning for alle på SPS.

Det er i fællesskabet, den enkelte kan finde tryghed, identitet og trivsel.

Alle skal have plads til at være den, man er i fællesslkabets ramme og samtidigt bidrage ved også at anerkende andres ret til samme trivsel.

At være en god kammerat er en hjørnesten i vores kultur, da det er forudsætningen for, at fællesskabet lykkes. Læs mere om fællesskab, trivsel og mobning herunder.

Fællesskab & trivsel

Inspirerende undervisning

Uanset alder - fra 3 - 16 år - skal alle udfordres på en passende måde. De helt små skal vokse socialt, motorisk, vidensmæssigt og sprogligt.

Den udvikling fortsætter op gennem skole- og sfo-tiden, hvor det faglige fylder mere og mere. Hvert barn skal udvikle sig fagligt, socialt og personligt i en fælles ramme. Det er derfor vigtigt, at vi ser, hører og forstår det enkelte barn og tilpasser de mange forskellige udfordringer derefter - både de faglige, sociale og personlige.

Det er vores klare hensigt, at alle lærer mest muligt i de sammenhænge, de indgår i.

Vi har gode forudsætninger for at tilpasse udfordringerne, da vi har et fælles personale, der alle arbejder sammen om den pædagogiske linie - fra skovbørnehaven til sfo og skole.

Dannelse til demokrati

Formålet med grundskolen i Danmark er, jf. skolelovenes formålsparagraffer, at sikre, at vores unge mennesker efter endt skolegang er forberedt til at indgå i det danske samfund med folkestyre og demokrati. Gennem undervisning og oplysning er de sat frie og kan selvstændigt tage stilling til, om de vil videreføre den demokratiske livsform.

I forhold til alle hverdagens aktiviteter og undervisningen skal vi holde denne opgave for øje. Aktiviteterne og fagene får på den måde mening og indgår som tjenere i en højere sag. Det giver dem også mening og fylde i børnenes personlige, sociale og faglige udvilking. Herunder uddrag fra vedtægtens formål og en beskrivelse af, hvordan vi gør i praksis.

Uddrag af vedtægten om:

Dannelse til demokrati

Sådan praktiserer vi

Dannelse til demokrati

Digital adfærd

Digital adfærd er et stort fokusområde. Der er en række problemer, som skal takles, men der er også store muligheder i den digitale verden. Vi underviser i digital adfærd som er et led i dannelsen til demokrati.